Week 6 en 7

18 oktober 2025 - San Pawl il-Baħar, Malta

Van 6 tot en met 8 oktober heb ik nog stage gehad. Daarna had ik een week vrij tot en met donderdag 16 oktober.
Op woensdag 8 oktober hadden we de pre-party van de wedstrijd Malta – Nederland. Het was hier erg druk, zeker zo’n 1200 supporters waren aanwezig. We hebben flink wat alcohol gedronken.
Donderdag was de wedstrijddag. Hiervoor hadden we ook nog een pre-party. We zijn hier rond 17:00 uur naartoe gegaan, tot we om 19:00 uur vertrokken naar de bussen. Rond 19:45 kwamen we aan bij het stadion. De wedstrijd begon om 20:45. Het was een gezellige sfeer; de wedstrijd zelf was niet fantastisch, maar we waren natuurlijk blij met het resultaat.
Achteraf gingen we weer terug naar de bussen om nog even een afterparty te houden. Ik ben zelf wat eerder naar huis gegaan, omdat mijn ouders de dag erna zouden aankomen.

Van vrijdag tot en met donderdag 10–16 oktober heb ik bij hen geslapen in een appartement bij Balluta Bay. Vrijdag zijn we lekker uit eten geweest en hebben we een drankje gedaan. Daarna ben ik met mijn zusje Nova, haar vriend Mick en mijn huisgenoten op stap gegaan.
Op zaterdag zijn we naar Mdina en Rabat geweest. Een leuk, klein stadje erg mooi om te zien. Daarna zijn we ook nog naar Valletta gegaan. Ik was hier al vaker geweest, maar het blijft een mooie stad. In de avond hebben we pizza gegeten. Ik kon zelf bijna niets op, omdat ik nog een flinke kater had van de afgelopen week.

De dag erna, op zondag, zijn we naar Marsaxlokk geweest. Daar was een marktje, wat erg leuk was. Daarna zijn we richting St. Peter’s Pool gelopen, dat was 3 km heen en 3 km terug. We hebben daar ook even heerlijk gezwommen op een wat rustiger stukje.
Op zondagavond hebben we bij TexMex Nederland – Finland gekeken. Daarna hebben we gegeten bij Salt and Peppers; ik had daar een heerlijke schnitzel.

Op maandag hebben we een rustiger dagje gehouden, want het regende heel veel op heel Malta. Ik ben even langs mijn eigen appartement gegaan, want de gootsteen moest worden ontstopt er zat veel troep in. In de namiddag hebben we een terrasje gepakt toen het zonnetje weer scheen. Daarna hebben we sushi besteld.

Dinsdag hebben we bij mijn stage een boottrip gedaan. Dit was de beste dag van de week: lekker zonnig, een rustig windje echt een heerlijke dag. We zijn deze dag ook naar Gozo geweest; dat zat namelijk bij de boottrip inbegrepen.
’s Avonds ben ik op stap gegaan met al mijn huisgenoten, mijn zusje, haar vriend en andere vrienden van een ander huishouden. Het was een zeer gezellige avond!

Woensdag was het weer een regenachtige dag. We hebben niet veel gedaan, vooral uitgeslapen. In de avond zijn we gaan eten bij Wagamama’s. Zeker een aanrader als je van de Aziatische keuken houdt het was erg lekker. Mijn ouders zijn in de nacht van woensdag op donderdag vertrokken naar het vliegveld. Het was een hele leuke en gezellige week. Ik ga ze missen, maar ik zie ze over twee maanden weer. :)

Op donderdag ben ik met Niels en Wojtek naar The Point Mall geweest om wat spullen te kopen. Ik ging voor slippers, maar kwam thuis met alleen sokken – ook prima. Verder hebben we daar nog een nieuwe pan gekocht, zodat we fatsoenlijk kunnen koken.
’s Avonds heb ik samen met Niels een salade gemaakt; die was erg lekker. Wojtek had een flinke wrap, geloof ik.

Vrijdag moest ik eigenlijk naar stage, maar ik ben niet gegaan omdat ik de hele nacht wakker had gelegen van het hoesten. Ik ben daarom vrijdag naar de dokter geweest, omdat ik al een tijdje aan het hoesten was. Ik heb medicijnen gekregen voor tien dagen.
Vandaag ben ik op stage, en zondag ook nog.

En vanavond is de wedstrijd PSV – Go Ahead, en zondag ook nog.

Foto’s

3 Reacties

  1. Bep:
    22 oktober 2025
    Julian zo te zien aan je verhaal heb je t erg naar je zin . Je bent erg enthousiast over je uitgaansleven 🤣en ook af en toe over je stage.
    Je hebt genoten van het bezoek van pap , mam en Nova en Mick . Hopelijk heb je niet te veel last van je verkoudheid en nog een fijne tijd daar op Malta .
    Groetjes 😘
  2. Willem van Gijzel:
    24 oktober 2025
    Hoi Julian,
    Dit keer was het een verhaal met heel veel activiteiten. Behalve stage, vakantie, feesten, met Bregje en Kasper op stap, voetbalwedstrijd bezoeken en verkouden worden.
    Ik hoop dat je weer wat beter voelt en met benen weer terugbent op de grond.
    Veel succes voor de komende periode. Ik lees het wel weer.
    Dikke knuffel van opa Willem.
  3. Bep:
    26 oktober 2025
    Hoi Julian wat fijn dat je het zo goed naar je zin hebt daar. Het is ook een mooie ervaring .Ik ben super trots op jou, doe je best en geniet ervan . Groetjes van opa Theo en een een hele dikke knuffel en tot later .🥰❤️