Week 5

3 oktober 2025 - Mosta, Malta

deze week heb ik meerdere malen op de boot gestaan, in totaal drie dagen boot en twee dagen kantoor. Vandaag, vrijdag, heb ik eindelijk tijd voor mijn blog omdat we met twee stagiaires op kantoor zitten en dat is heel fijn.

Mijn week begon met het evaluatiegesprek tussen Tanja en Simon. Dit gesprek is goed en soepel verlopen, ondanks dat ik op de boot zat. Simon was tevreden over mijn eerste maand. Natuurlijk had hij ook wat feedback, zoals dat ik tijdens de check-in minder moet praten met Floris en meer de mensen uitleg moet geven.

Dinsdag ochtend werd ik gebeld door mijn vrienden uit Nederland. Ze vroegen of ik mijn uitzicht eens wilde laten zien van buiten. Dus ik, net wakker, naar het balkon toe en ineens stonden daar mijn besties uit Nederland. Ik snapte er helemaal niks van, maar het was echt zo’n ontzettend leuke verrassing. Ik had die dag wel stage, maar in de avond zijn we samen uit eten gegaan en op stap geweest.

Woensdag ben ik met ze naar Valletta gegaan en daar hebben we wat dingen bezocht, zoals een grote kerk en het Grandmaster’s Palace. Het was een hele leuke dag. Morgen (zaterdag) ben ik vrij en dan gaan we ook nog wat doen. Wat precies weten we nog niet.

Afgelopen zaterdag heb ik met mijn vrienden een boottocht gemaakt bij mijn stagebedrijf. Voor mij was het gratis, maar mijn vrienden moesten wel betalen, wat natuurlijk logisch is. Het was heel leuk om een keer zelf als toerist op de boot te zitten. Floris was die dag barman, wat het nog gezelliger maakte.

We zijn naar Gozo geweest, hebben daar wat gegeten en daarna nog het kasteel bezocht. ’s Avonds hebben we samen PSV gekeken en daarna zijn mijn vrienden alweer naar huis gegaan. De tijd vloog echt voorbij deze week.

Vandaag, zondag, heb ik stage. Er is niet heel veel te doen, omdat er nog maar één trip per dag gaat. We hebben net mensen afgezet op Gozo en nu hebben we 3,5 uur pauze waarin we eigenlijk niks te doen hebben.

Wat wel vervelend is, is dat er in het dorp waar mijn stage is aan de weg wordt gewerkt. Daardoor moet ik nu elke dag ongeveer 20 minuten extra lopen om er te komen en weer terug te gaan. Vanochtend moest ik zelfs een Bolt nemen vanaf het busstation, omdat ik anders de boot had gemist.

Verder was het een hele fijne week. Ik heb genoten van de tijd met mijn vrienden van thuis, maar ook met de vrienden en huisgenoten die ik hier heb.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

Foto’s

6 Reacties

  1. Bregje van Gijzel:
    3 oktober 2025
    Wat een lieve vrienden heb je toch he! Zo gaaf dat ze naar Malta zijn gekomen en je zo hebben weten te verrassen. Maak er samen nog een mooie tijd van. Tot snel Xx
  2. Willem van Gijzel:
    3 oktober 2025
    Hoi,
    Dat zijn echte vrienden, die je zo plotseling verrasten. Ik hoop dat je nog gezellige momenten met je vrienden gaat beleven.
    Weer bedankt voor je verhaal.
    Succes verder.
    Opa Willem.
  3. Oma Gerda:
    3 oktober 2025
    Deze verrassing van je vrienden uit Nederland is super voor je Julian! Geniet op je vrije tijden met hen samen te zijn. Leuk dat we door jou op de hoogte worden gehouden
  4. Finn:
    4 oktober 2025
    Lekker bezig pik. We missen je♥️
  5. Bep:
    8 oktober 2025
    Wat leuk Julian om zo op de hoogte te blijven van je stage . En wat n verrassing dat daar opeens je vrienden waren . En dat je hun daar je omgeving en je stage plek kon laten zien .
    Nog lekker genieten daar en veel succes . 😘
  6. Jenneke:
    10 oktober 2025
    Wat een lieve leuke vrienden heb je toch!! Ze zijn je gewoon komen verrassen heel erg gaaf!!!
    En nu ook nog even extra genieten!!